İZLEYİCİLER

9 Ağustos 2014 Cumartesi

VİŞNELİ TURTA...

MALZEMELER: 500 gr vişne 2 su bardağı pudra şekeri 1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu 150-200 gr margarin 2 yemek kaşığı buğday nişastası 1 su bardağı toz şeker 3 su bardağı un 2 yumurta HAMURUN YAPILIŞI: 3 su bardağı un derin bir kaba elenir 2 yumurta, pudra şekeri, kabartma tozu, vanilya ve oda sıcaklığındaki margarin eklenerek yoğrulur hamur yumuşak bir kıvama ulaşınca strece sarılarak 30 dak. bekletilir VİŞNE SOSUNUN HAZIRLANMASI: 500 gr çekirdekleri ayıklanmış vişne 2 su bardağı şeker ile sulanıncaya kadar bekletilir çok sulanmazsa yarım su bardağı su eklenebilir 2 kaşık buğday nişastası ile koyulaşıncaya kadar kaynatılır soğumaya bırakılır. Buzdolabında beklettiğimiz hamur ikiye bölünür merdane yardımı ile kalıbın boyutunda açılır kalıba yerleştirdiğimiz hamura bıçak yardımı ile 7-8 delik açılır arasına soğuyan vişne sosumuz yayılır diğer parça hamurda açılarak şeritler halinde kesilir sosun üzerine verev verev sıralanır resimlerde görüldüğü gibi... 180 derece önceden ısıtılmış fırında tahmini 35 dak. pişirilir.Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. Şu anda benim fırında da vişneli turta var biliyor musun?
    Oy verme sonrası arkadaşlarla toplanacağız ben de yapıvereyim dedim . Senin tarifini de kaydediyorum ,bir dahaya yapmak üzere. İyi pazarlar !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili colette yazın en güzel meyvelerinden biri turtayada çok yakışıyor sizlerede afiyet olsun sevgiler inşallah oy sonrasıda güzel haberlerle bu keyfimizi taçlandırırız sevgiler...

      Sil
  2. çok lezzetli görünüyor canım eline sağlık afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  3. Tatlı düşünüyorum. Pişirmek seviyorum!
    İtalya'dan güle güle,

    Mariangela

    YanıtlaSil
  4. Thank you for sharing, one of my favorites.

    YanıtlaSil

pamukşeker yorumlar:

bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts with Thumbnails